Sunday, November 1, 2009

REKOD KESIHATAN

Salam,

Lama rasanya tak update blog ini. Saya perasan yang urusniaga bakery membuatkan saya terlupa untuk mencatatkan sesuatu di sini. Sebenarnya banyak cerita yang nak dikongsikan tapi waktu yang membataskan saya untuk mencoret apa yang ada di minda ini.

Dua hari lepas saya sempat membelek kad temujanji saya di Hospital Ampang Putri.Rupanya dah hampir setahun (last check up 28/06/08 saya tidak membuat medical check up dengan Dr.Sharifah Sakinah-pakar Physician & Endocrinalogist/Dietbetologist.(23/05/09 tu saya x pergi appointment tu)

Walaupun begitu, saya tidak pernah mengabaikan kesihatan saya. Saya melakukan sendiri pemeriksaan kesihatan di rumah dengan menggunakan alat mengukur tekanan darah dan bacaan gula dalam darah.Hasil dari pemeriksaan itu saya rasa kesihatan saya masih terkawal dan tidak perlu berjumpa doktor seperti rutin saya yang lalu. Alhamdullilah Allah S.W.T memberikan saya kesihatan yang baik setakat ini dan doa saya semoga ianya akan berpanjangan.

Setakat ini alat-alat bekam memang menjadi teman saya kemana saja samada balik kampung,shopping,makan angin dsbnya. Satu kotak alat bekam memang dikhaskan di dalam kereta untuk kegunaan kami sekeluarga.

Anak sakit perut,pening/mabuk, penat dan mengantuk semasa memandu,kebas akibat perjalanan jauh kami selesaikan masalah itu dengan berbekam. Saya akan membekam bahu dan tengkuk suami yang sedang memandu untuk meghilangkan penat dan rasa ngantuk beliau. Mula-mula malu, takut orang cakap buat apa tapi semua itu letak tepi sebab yang penting adalah keselesaan diri kami pada masa dan ketika itu.


Ok,setakat ini dulu jumpa lagi. Wasalam

No comments:

Post a Comment