Saturday, November 14, 2009

SIMPATI

Salam.

Hanya nak berkongsi sedikit pengalaman dan ragam hidup yang saya lalui. Semalam saya ke Nilai 3 mencari barang keperluan untuk bisnes bakery saya.Alhamdullilah keadaan di sana ok dan mudah untuk mencari parking dan membeli barang-barang kerana orang tak berapa ramai.

Balik dari sana kami singgah makan di sebuah restoren ~Restoren Hafiz yang terletak di Avenue Ampang.Meriah sungguh restoren ini kerana orang tak putus-putus keluar masuk.Saya duduk berhadapan dengan sebuah keluarga yang terdiri dari suami-isteri,seorang anak dan seorang makcik yang saya kira mak atau mertua pasangan tadi.

Selesai makan mereka beredar , si suami mengambil kereta dan parking betul-betul dihadapan kedai. Makcik masih belum bangun dari duduknya sambil si isteri memujuk emaknya supaya bangun.Saya melihat betapa seksanya makcik ini untuk bangun dari duduknya yang agak lama.

Berjalan setapak demi setapak dengan agak lambat saya perhatikan muka makcik yang terpaksa menahan sakit,saya percaya makcik ini mengalami masalah sakit lutut atau sendi sama seperti mak saya satu ketika dulu.

Menuju ke kereta dengan langkah perlahan,sampai di pintu kereta makcik masih belum boleh masuk dan berdiri sekitar 5 -10minit dengan memegang pintu kereta. Saya amat bersimpati dengan makcik ini dan dalam hati saya jika berpeluang saya ingin menolong beliau dengan memberi khidmat bekam secara percuma.Mana tahu jika di izinkan Allah dapat mengurangkan kesakitan makcik dan beliau boleh berdiri dan duduk seperti biasa.

Kes ini sama seperti yang dialami oleh mak saya satu ketika dulu yang pernah saya masukkan dalam entry saya.Sampai kini mak saya masih mengamalkan bekam dan sakit sendi atau lututnya hampir tiada melainkan jika tersalah mengambil makanan sejuk.

Saya doakan makcik yang saya tak kenali ini beroleh kesihatan yang baik dan berjumpa dengan rawatan alternatif yang boleh mengurangkan kesengsaraannya.Amin

Wsalam.

No comments:

Post a Comment