Wednesday, December 9, 2009

HARIRAYA KORBAN





















Salam.

Syukur ke hadrat Allah S.W.T nampaknya semakin ramai yang menyedari bahawa dengan bebekam dapat mengelakkan dari sebarang penyakit atau dengan kata lain meringankan penyakit yang sedia ada berdasarkan permintaan alat bekam sejak akhir-akhir ini.

Emak saya di kampung juga rajin mengamalkan bekam kalau terdapat sakit-sakit ringan yang dialami oleh beliau. Raya Korban hari tu,saya sempat bersama beliau di kampung.Kebetulan ketika itu emak mengalami sakit kepala.(x ceria sangatlah sambut anak cucu sebab tengah sakit masa tu)

Dalam kami beborak,emak kata dia banyak makan daging disebabkan oleh kenduri kawin yang tak putus-putus di kampung kami. Saya tak berlengah terus melakukan bekam dikedua belah bahu emak untuk mengurangkan sakit kepala yang ditanggungnya.Saya menangguhkan dulu untuk mengukur blood pressure emak sehingga selesai berbekam.

Alhamdullilah selepas berbekam keadaan emak saya kembali pulih dan bacaan tekanan darah beliau masih di tahap biasa (tiada menunjukkan adanya tekanan darah tinggi)

Saya bertolak balik ke Kl pada hariraya kedua dengan meninggalkan ibunda tercinta yang sihat dan gembira.

TQ ALLAH.

Wassalam.

No comments:

Post a Comment