Monday, December 21, 2009

KERETA POLIS

Salam.

Apa kaitannya kereta polis dengan bekam ya? Entah saya pun x tahu kenapa saya perlu berkongsi cerita ini di sini. Sebenarnya saya dah mendapat panggilan dari seorang ASP kurang tiga minggu yang lalu bertanyakan lokasi saya kerana beliau berhajat untuk membeli set bekam dari saya.

Satu hari, tuan ASP membuat panggilan yang beliau dah berada dekat dengan lokasi saya. Saya memberikan panduan ke rumah dan sedia menunggu beliau di pintu pagar rumah. Tak di sangka tiba-tiba muncul kereta rasmi polis dengan label `pegawai penyiasat' yang membuatkan darah saya berderau ketika itu. Rupa-rupanya tuan ASP yang datang dan membeli dua set alat bekam dari saya.

Jiran pun ada yang keluar untuk melihat apa sebenarnya yang berlaku. Saya yang sedikit gabra sbb Tuan ASP berpakaian rasmi tersilap memulangkan wang baki menyebabkan kereta polis berpatah balik mencari saya.Adui! lg lah suspen jiran2 yang melihat situasi ini.


Saya beristigfar dan meminta berbanyak2 maaf dengan Tuan ASP. Jika beliau tidak dalam urusan rasmi, saya ingin sekali meminta pandangan dan pendapat beliau mengenai kaedah rawatan bekam ini. Saya yakin Tuan ASP selalu mengamalkannya memandangkan keadaan fizikalnya yang masih gagah perkasa walaupun nampak agak berusia.

Terima kasih Tuan.

Wsalam.

No comments:

Post a Comment