Sunday, September 6, 2009

AQILAH - LANGKAH BERMULA DGN UPSR


Salam.

Selasa 8 sept.2009 Aqilah Najwa akan menduduki peperiksaan UPSR. Perasaannya hanya Allah sahaja yang tahu tapi fizikalnya dia nampak biasa aja. Sebagai ibu, saya tidak memberi sebarang tekanan kepadanya dalam waktu-waktu seperti ini.

Perasaan saya, dalam saat anak nak menghadapi peperiksaan ???? Alhamdullilah saya boleh merasa tenang,tidak terlalu memikirkan samada Aqilah akan dapat 5A atau tidak dan saya betul-betul berserah kepada ALLAH S.W.T di samping mendoakan kejayaannya.

Pengalaman lalu,semasa anak sulung saya Muhammad Najmi mengambil peperiksaan yang sama, saya amat resah dan risau serta berada dalam keadaan tidak menentu. Mungkin ini pengalaman kedua, jadi saya boleh begitu relax tetapi sebenarnya apa yang saya pasti mental dan fizikal saya yang sihat (dengan mengamalkan bekam) dan lebih mendekatkan diri pada Allah membuatkan saya sentiasa berfikiran positif. Alhamdullilah.

Syukur pada Allah kerana sifat negatif risau,resah dan terlalu memikirkan sesuatu hingga melupakan perkara lain hampir hilang dalam diri saya. Sejak zaman saya di IPTA hingga bekerja
itulah sifat saya, kini saya membiarkan semua itu pergi dan saya memohon pertolongan dari Allah S.W.T supaya ianya kekal berterusan hingga ke hujung nyawa.

Untuk Aqilah Najwa, ibu maafkan kesalahan kakak(jika ada/tp ibu dah lupa ada ke tak) dan ibu halalkan semuanya untuk kakak lebih tenang dan dipermudahkan oleh Allah S.W.T untuk menjawab kertas peperiksaan UPSR nanti.

Teruskan usaha dalam minit2 terakhir ini (ibu tahu kakak dah usaha habis-habisan berdasarkan keputusan peperiksaan percubaan - tapi teruskan jangan mengalah), berdoalah kepada Allah kerana Allah Maha Mendengar dan bertawakallah. InsyaAllah kejayaan akan jadi milik kakak.

Wsalam.

* Untuk Ayah (yang) tqvm sudi korbankan cuti tiga hari untuk bagi semangat pada Aqilah.

No comments:

Post a Comment