Saturday, September 12, 2009

BALIK KAMPUNG OH BALIK KAMPUNG


Salam

Ramadan makin hampir meninggalkan kita,bagi saya masih bertanya nilai Ramadan saya tahun ini berbanding dengan yang lepas-lepas. Kalau mengikut ukuran saya, masih banyak kelemahan yang jelas dan nyata yang perlu diperbaiki.Doa dan harapan supaya saya dapat bertemu lagi Ramadan akan datang.InsyaAllah.

Minggu depan Aidilfitri akan menjelma. Memang kebiasaan bagi yang ada kampung halaman akan teruja untuk balik kampung. Saya dan keluarga juga akan balik ke Terengganu selewat-lewatnya hari Jumaat( selesai urusan delivery kek pada pelanggan).

Mak saya selang dua hari bertanyakan saya bila akan bertolak,pukul berapa boleh sampai dan sebagainya. Raya tahun ini nampaknya hanya dua keluarga (dari 9 beradik) sahaja yang akan beraya dengan mak dikampung. Lain-lain beraya dirumah mertua masing-masing. Mak paling risau kalau saya tak balik kampung sebab setiap tahun saya memang calon terpilih beraya bersamanya.Sebabnya saya dah tak ada rumah mertua untuk dituju (ibu bapa suami dah meninggal dunia).

Waktu-waktu begini saya kenalah menjawab panggilan telepon dari mak,sebab dia takut saya tak jadi balik. Alhamdullilah saya masih mempunyai seorang ibu untuk saya dan keluarga menumpang singgah dihariraya. Saya tak dapat nak gambarkan bagaimana kami akan beraya dikl sahaja. Ya Allah panjangkan lah usia ibuku dan berikanlah kesihatan yang baik padanya.Amin

Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat Hariraya Aidilfitri kepada semua customer saya dan pembaca blog yang sudi singgah kat blog ini. Maaf zahir dan batin jika ada kekurangan dan kesilapan semasa saya berurusan dengan tuan/puan atau ada tulisan saya yang kurang disenangi oleh pembaca.Marilah sama-sama kita berdoa ke hadrat Allah S.W.T semuga kedatangan Syawal akan membawa seribu keberkatan dan rahmat kepada kita.InsyaAllah

Wassalam

No comments:

Post a Comment