Thursday, August 6, 2009

PENYAKIT OH PENYAKIT

Umum telah maklum bahawa penyakit HINI atau selsema babi setakat ini telah meragut 14 nyawa di negara kita. Yakinlah bahawa setiap musibah yang Allah S.W.T beri ada hikmah yag tersembunyi. Sebagai umat Islam marilah sama-sama kita berdoa supaya dijauhkan bencana ini dari diri kita dan insan-insan yang kita sayangi. Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

Nak cerita hal sakit lagi, Isnin lalu saya tak lepas dari diuji Allah dengan penyakit. Sehari berpuasa saya berbuka dengan sedikit air dan buah rambutan (mak kirim dari kampung) tanpa mengambil makanan berat. Saya rasa dah ok,tapi signal tubuh tidak menerima semua tu.

Dari jam tiga pagi (jadual tido saya) perut mula meragam dan kerap ke bilik kecil. Kesakitan hanya Allah sahaja yang tahu sehingga saya memuntahkan angin (sebab x da makanan) dan asid dari buah rambutan.

Apa yang saya ingat hanya mengambil alat bekam dan mula membekam perut yang terus memulas. Agak nya Allah nak meringankan dosa-dosa saya,saya diuji dengan kesakitan yang berpanjangan sampai ke pagi (solat subuh pn terbongkok2 tahan sakit).

Saya tak putus asa, mula buat bekam darah disekitar perut,Alhamdullilah syukur pada Allah kesakitan makin beransur hilang. Untuk kesan yang lebih cepat saya ambil sebiji pain killer.
Terus boleh buat kerja. Tak boleh MC sebab sapa nak bagi MC kat housewife?

Kalau saya ke klinik dua tiga ubat perlu saya makan spt ubat angin,sakit perut dan cirit- birit (menambahkan racun dalam badan-bukan saya kata tp mengikut apa yang saya baca)
Dengan berbekam saya hanya ambil satu ubat sahaja (tu pn saya nak cepat baik sbb nak memasak, membasuh dsb)- bekam ni hanya rawatan alternatif untuk tidak terlalu bergantung pada ubat.

Alhamdullilah hari ini,detik ini dan jam ini AKU MASIH SIHAT.

No comments:

Post a Comment