Friday, July 10, 2009

MY TRUE STORY

Saya diberikan Allah S.W.T ilmu mengenai perawatan bekam ini disekitar tahun 1994. Pengalaman mengandung sulung pada ketika itu membuatkan saya letih dan lesu akibat ‘morning sickness’ sehingga dimasukkkan ke hospital berulang-ulang kali. Dengan kuasa Allah S.W.T saya mendapat petunjuk untuk melakukan kaedah rawatan bekam. Asalnya bekam hanya dilakukan disekitar bahagian kepala sahaja. Alhamdullilah penderitaan saya berakhir dan saya mula yakin dengan sunnah yang diamalkan oleh Rasullulah S.A.W.ini. Proses rawatan pada ketika itu dilakukan disebuah pusat rawatan didaerah Selangor.

Insiden kedua melibatkan anak perempuan kedua saya yang disahkan mengidap batuk kokol ketika berusia 5 tahun. Kami mendapatkan rawatan pakar di Hospital Tawakal tapi dengan izin Allah rawatan bekam juga yang menyembuhkan batuk itu. Sepanjang ingatan saya anak perempuan saya ini hampir tidak pernah mengalami batuk yang teruk selepas itu walaupun usia beliau kini meningkat ke 12 tahun. Alhamdullilah.

Bertahun-tahun saya mejalani rawatan bekam,pelbagai golongan pesakit yang pernah saya jumpa dipusat rawatan itu. Ada yang mengidap strok,sakit sendi,gout,penyakit kulit,migrain dan sebagainya tetapi sembuh dengan izin Allah.

Bermula dari situ saya mula menyebarkan kaedah rawatan ini kepada seluruh ahli keluarga saya temasuk datuk,nenek ibu, ayah dan adik-beradik saya. Mereka yang tinggal jauh di Terengganu akan turun silih berganti ke pusat rawatan ini hampir sebulan sekali atau lebih. Saya masih berterusan mengamalkannya walaupun kos yang ditanggung untuk melakukan rawatan ketika itu agak mahal.

Setiap kali melakukan rawatan, saya sentiasa berdoa supaya dipermudahkan oleh Allah S.W.T supaya saya dapat mempelajari kaedah berbekam yang betul dan yang paling penting alat yang digunakan untuk berbekam itu sendiri. Saya sudah biasa dibekam dan arif akan tempat-tempat yang patut dibekam. Setelah sekian lama saya dipermudahkan oleh Allah S.W.T mendapat alat berbekam yang murah,praktikal dan bersih dari seorang hamba Allah pada 2008 yang lalu.

Syukur saya kehadrat Ilahi kerana dengan alat ini saya dapat melakukan rawatan bekam dirumah untuk diri sendiri dan seluruh keluarga yang saya sayangi. Suami yang kepenatan dari bekerja tidak perlu lagi diurut begitu juga anak-anak yang sakit perut,batuk atau keletihan diselesaikan dengan cara berbekam.Sakit sendi atau kebas-kebas tidak pernah saya alami sepanjang saya mengamalkan rawatan bekam ini. Yang paling penting saya tidak terlalu kurus atau gemuk dan perut saya tidak terlalu berlemak kerana saya menggunakan alat bekam untuk merawat bahagian itu Tidak perlu rawatan spa dan sebagainya untuk menjadi hamba Allah yang sihat dan boleh melakukan amal ibadat tanpa sebarang halangan penyakit

Walaupun saya mewarisi penyakit kencing manis dari allahyarham ayah saya,(ayah meninggal dunia pada tahun 2005 kerana diabetis mellitus,beliau tidak mengamalkan rawatan bekam lagi dan tidak berpantang makan) namun setiap kali saya membuat pemeriksaan berkala di hospital atau klinik, doktor akan memberi pujian dan kata-kata semangat kepada saya kerana saya seorang pesakit diabetis yang sentiasa menunjukkan rekod bacaan gula dalam darah yang baik. Alhamdullilah.

Begitu juga suami yang ada simptom darah tinggi,tetapi mengambil ubat hanya bila perlu sahaja dengan bacaan tekanan darah yang optimal setelah berbekam. Paling ketara tiada lagi suara dengkuran yang kuat sewaktu tidur kerana berbekam melancarkan penafasan beliau. Saya sedang dalam usaha untuk mengurangkan lemak perut yang masih berbaki pada beliau dan apa yang saya perhatikan beliau masih ‘maintain’ jika dibandingkan dengan setengah golongan lelaki yang nampak ketara berperut buncit. Tiada niat saya untuk memuji atau mengeji tetapi ini adalah antara pengalaman yang saya ingin kongsikan bersama saudara seugama untuk menjaga kesihatan orang-orang yang paling dekat dengan kita yang sudah tentunya amat kita sayangi.

Allah S.W.T telah memberikan kita jalan yang mudah untuk kita mengawal penyakit yang kita sendiri tidak tahu bila kunjung tibanya. Kenapa kita tidak mengamalkannnya sedangkan Rasullulah S.A.W sendiri meyakinkan kita bahawa cara perubatan inilah yang dapat membuang keracunan yang bersarang dalam tubuh kita.Hari ini berapa ramai saudara seugama kita yang mengidap kanser hati, payudara,usus dan sebagainya disebabkan toksin-toksin yang bermaharja lela di dalam tubuh mereka. Kita boleh berusaha seawal mungkin untuk mencegahnya dengan ilmu yang Allah S.W.T turunkan kepada hambanya.

Dengan bantuan dari Allah S.W.T saya ingin berkongsi kesihatan yang baik ini dengan saudara seugama dengan memperkenalkan alat bekam yang murah,selamat,praktikal dan bersih kepada saudara-saudara sekalian.Jangan terlalu berkira soal duit untuk mendapat manfaat yang baik.Alat bekam ini hanya dijual dengan harga RM20.00 dengan tambahan RM5.00 untuk belanja pos. Hadiahkan lah kepada insan yang tersayang terutama ibu bapa yang menderita sakit sendi,urat dan sebagainya. Alat ini boleh digunakan dengan mudah sekali tidak perlu jampi serapah dan sebagainya. (sila rujuk artikel bekam ) Minta pertolongan Allah S.W.T dengan seyakinnya untuk meyembuhkan apa juga penyakit yang sedang kita alami.

Bagi saudara –saudara yang sedang mengalami penyakit-penyakit yang disahkan oleh doktor diperingkat serius saya mengharapkan supaya merujuk kepada tabib-tabib bekam yang betauliah untuk mengamalkan kaedah bekam ini. Saranan untuk menggunakan alatan bekam dirumah ini adalah untuk saudara-saudara yang masih dikurniakan kesihatan yang baik tetapi kadang-kadang mengalami ketidakselesaan pada tubuh badan.Selain itu ianya juga dapat mengelakkan penyakit yang ada itu terus merebak dan menjadi musibah kepada kita.

Semoga kita menjadi hamba Allah yang sentiasa diberikan kesihatan yang baik InsyaAllah. Badan yang sihat mencergaskan minda serta memampukan kita untuk beribadah kepada Allah S.W.T sebagai bekalan utama kita ke alam akhirat nanti. Kepada Allah S.W.T saya mohon keampunan jika apa yang saya sampaikan ini membawa keburukan dari kebaikan. Pertolongan dari Allah S.W.T saya minta semoga saudara-saudara mendapat manfaat dari artikel ini. Wsallam.

Disini saya downloadkan gambar alatan bekam yang dinyatakan. Sila hubungi saya di 019 6493155 untuk membeli alat ini. Semoga usaha kecil saya ini mendapat keredhaan Allah S.W.T bagi membantu saudara seugama yang memerlukan bantuan.

No comments:

Post a Comment