Friday, July 10, 2009

PERALATAN BEKAM (CUPPING SET) untuk dijual




Ini adalah alat berbekam yang mudah digunakan samada dirumah atau dimana saja yang sesuai untuk keperluan kita. Alat ini terdiri dari 6 cup yang mempunyai saiz yang berbeza-beza.Ianya disertakan dengan hand pump untuk tujuan penyedutan angin ataupun darah dari kulit kita.

Cup ini diperbuat dari bahan plastik yang ringan,senang untuk dibersihkan setelah digunakan.Tidak perlu rendam didalam air terlalu lama,lalukan dengan air paip sahaja kemudian dikeringkan.Untuk pesakit yang berkongsi cup ini dengan orang lain disarankan supaya membasahkan tisu atau kapas dengan bahan samada dettol atau lain-lain bahan seumpamanya,disapu dan dikeringkan kemudian disimpan kembali dengan sebaik mungkin.

CARA PENGGUNAAN

1. Kenalpasti di mana tempat yang mengalami kesakitan,contohnya jika dibahagian lutut yang sakit letakkan sebiji cup didaerah atas lutut yang berisi (bukan atas tulang)tersebut.

2. Gunakan hand pum dan letakkan pada hujung cup kemudian dipam selama sekitar dua atau tiga minit.Terdapat keadaan dimana seolah-olah kulit anda berbenjol selepas dipam.Jangan risau kerana disinilah bermulanya proses membuang angin dan toksin dibawah kulit kita.

3. Biarkan sekitar 5 ke 10minit kemudian tarik punat merah diatas cup tersebut untuk melepaskan cup dari kulit. Terdapat kesan seakan lebam pada kulit tapi ianya akan hilang dalam masa beberapa hari. Ulang kaedah 2 dalam dua atau tiga kali ditempat yang sama.

4. Bagi memberi lebih kesan terhadap kesakitan yang dihadapi disarankan supaya melakukan bekam darah. Gunakan kaedah 1,2 dan 3 kemudian gunakan pisau cukur yang betul-betul tajam untuk digariskan dipermukaan kulit.Buat dua atau tiga garis jangan terlalu dalam kerana akan merosakan jaringan darah.

5. Ambil cup (setelah kaedah 3 dilakukan) gunakan hand pum dan pam sekitar dua atau tiga minit.Kesannya akan terdapat darah-darah kotor yang akan keluar melalui garisan yang dilakukan tadi.Ini menandakan bermulanya pembuangan darah kotor atau toksin yang sekian lama bersarang didalam tubuh kita.

6.Biarkan selama 5 ke 10minit kemudian cabut cup dan bersihkan darah dengan menggunakan tisu atau kapas.Ulang proses ini hingga dua atau tiga kali sehingga darah kotor tidak ada lagi.Sapukan minyak gamat pada luka tersebut dan insyallah akan baik dalam masa sehari dua.

Untuk mendapatkan keterangan lanjut dan berhajat untuk membeli set bekam ini sila hubungi bekam NZ ditalian 019 649 3155.

No comments:

Post a Comment