Monday, July 27, 2009

AKU MASIH SIHAT




Syukur pada Allah saya masih diberikan kekuatan untuk mengerakkan jari jemari saya di atas keyboard ini untuk berkongsi ilmu dan pengalaman dengan sesiapa sahaja yang sudi membaca atau melawat blog ini.

Minggu lepas saya amat sibuk menyiapkan tempahan kek (saya pengusaha homemade kek -sila lawat blog saya http://kekcoklat-naz.blogspot.com) Tidur dan makan yang tidak menentu sedikit pun tidak menganggu kesihatan saya (Alhamdullilah sangat2) sepanjang minggu. Malah saya sendiri tertanya-tanya dari mana datangnya tenaga untuk saya menjalankan kerja -kerja membuat kek yang di tempah selain boleh dengan selesa dan tanpa malas menjalankan amalan wajib dan sunat untuk bekalan saya bila bertemu Allah kelak.

Tidur saya lewat 3pagi,boleh bangun 5.30pagi untuk menguruskan bekalan dan sarapan suami serta anak-anak yang akan ke sekolah dan tempat kerja. Walaupun saya seorang surirumah tangga sepenuh masa itu bukan tiket untuk saya menqada tidur saya. Rutin saya berlarutan sehingga ke jam 7.00mlm,tiada rehat yang wajib seperti masa-masa saya bekerja dipejabat dulu.

Saya pasti, sejak mengamalkan bekam saya tiada langsung mengalami rasa penat,sakit sendi,sakit pinggang ,sakit kepala dan lain-lain penyakit ringan yang pernah saya alami sebelum mengamalkannya. Kalau dulu pening kepala, sakit perut,penat yang keterlaluan itulah yang menganggu kehidupan saya sehari-hari. Mengambil ubat atau meletak ubat ditempat yang sakit hanya bersifat sementara dan penyakit yang sama sentiasa berulang-ulang.

Kini kalau sakit seperti itu meyerang saya hanya mengambil alat bekam dan menyedut angin atau toksid di tempat yang sakit itu. Contohnya kalau rasa sakit kepala berbekamlah di bahagian kedua belah bahu dan insyaAllah ianya boleh melegakan.(rujuk pada buku titik-titik asas bekam di m/s 138 dan 139 - buku ini ada saya jual, klik kat bhg buku bekam) .

Syukur Alhamdullilah alat bekam ini sebagai rawatan alternatif untuk saya lebih sihat dan cergas berbanding dahulu. Jadual temujanji dengan doktor juga makin saya skip (dulu 4 bulan ke 6 bulan sekali - saya ada kencing manis-mewarisi dari arwah ayah) Hasil pemeriksaan dirumah bacaan gulcose saya masih ditahap minima(dulu kena ambil ubat untuk control)

Dr.Sharifah Sakinah Ampang Putri mesti marah, sebab saya tak ikut date temujanji,tapi kebiasaannya bila dah jumpa, dia akan tunjuk tanda good pada saya sebab berjaya control gula dalam darah dengan begitu baik. Apa rahsianya ya???? nantilah saya kongsikan dientry akan datang.Wsalam

No comments:

Post a Comment