Tuesday, July 14, 2009

SAKIT BAHU

Hari ini bahuku terasa sakit dan tangan pun agak kebas-kebas.Mungkin banyak sangat buat kerja rumah dan angkat barang-barang yang berat.Mula-mula tahan aja tapi lama-lama rasa macam tak selesa.Apalagi yang aku fikirkan terus ambil set bekam dan semak buku yang ada gambarajah tu.

Dua tiga cup aku sedut kat bahagian bahu sampai ke hujung tangan ikut titik asas yang ada dalam buku (m/s 122). Rasa macam nak bekam angin dulu tapi ubah fikiran biarlah darah jalan dengan elok. Ambil pisau cukur yang masih belum dibuka lantas aku gariskan pada bahagian yang dah dibekam angin tadi.

Allahuakbar memang bahuku ini ada masalah, darah kotor yang berbuih-buih keluar dari luka yang aku gariskan tadi. Aku lakukan dua tiga kali sehingga tiada darah lagi yang keluar,kusapukan minyak gamat ditempat luka yang sedikit itu,tak sakit pun sebab hanya garisan pisau aja yang nampak bukan luka betul pun.Esok baikllah tu dengan izin Allah.

Lepas bekam terus boleh buat kerja macam biasa dah tak rasa kebas-kebas dan sakit bahu lagi.Terima kasih Allah

No comments:

Post a Comment